پزشكي پزشكي .

پزشكي

دستگاه كوانتوم

كوانتوم آنالايزر چيست


دستگاه كوانتوم انالايزر يكي از جديدترين فناوري در تشخيص و چكاپ تك تك ارگانهاي بدن مي باشد . افراد با نگه داشتن سنسور فلزي در دستشان فركانس مغناطيسي ضعيفي وارد بدن آنها مي شود و دستگاه فقط در 60 تانيه تمامي فركانس هاي ارسالي  را جمع آوري مي نمايد و پس از بررسي فركانسها توسط پردازنده ها، خروجي خود را در قالب 49 گزارش از ارگانها بدن ،بيماريها ،ويتامينها و تغذيه به پزشك اعلام مي نمايد. پزشك نيز با در دست داشتن اطلاعات كامل از بدن فرد مي تواند بهترين تصميم را براي درمان فرد انتخاب نمايد .Cool

 

چكاپ بدن با كوانتوم آنالايزر كاملا بدون درد و خون گيري و كاملا  غيرتهاجمي و سريع بوده . دقت اين دستگاه در حدود  85 تا 95 درصد است . كه اين مقدار از دقت باعث شده پزشكان و افراد زيادي علاقيمند به استفاده از اين دستگاه شوند.
بايد در نظر گرفت انجام تست هاي دوره اي با دستگاه كوانتوم آنالايزر مي تواند قبل از ابتلا به بروز بيماري، افراد را مطلع نمايد يا گاها ديده شده با انجام چكاپ دوره اي با دستگاه كوانتوم آنالايزر در روزهاي آغازين بيماريشان متوجه شدن و با درمان به موقع از گسترش بيماري جلوگيري نمودن .
تفاوت دستگاه كوانتوم آنالايزر پرتابال (قابل حمل) با كوانتوم آنالايزر كلينيكي در چيست :
دستگاه كوانتوم آنالايزر پرتابل با كوانتوم آنالايزر كلينيكي از نظر عملكرد هيچ تفاوتي با هم ندارند و خروجي هر دو دستگاه يكسان است . دستگاه كوانتوم آنالايزر پرتابل به دليل كوچك و قابل حمل بودنش نزد بيمار جذابيت دارد و دستگاه كوانتوم آنالايزر كلينيكي هم به دليل ابعاد بزرگترش در ذهن بيمار دستگاه قدرتمندتر و قابل اعتمادتري به نظر ميرسد . Kiss

دستگاه چكاپ كوانتوم


متاسفانه هزينه اي كه بيماران با آزمايش هاي معمول تشخيصي مانند آزمايش خون ، سي تي اسكن و MRI انجام مي دهند بسيار بالاست . حال تصور كنيد  كه يك سنسور در كف دست خود داشته باشيد در حالي كه چكاپ بدن شما از طريق سيگنال هاي موج الكترومغناطيسي در بدن تجزيه و تحليل مي كند. بله ، چنين دستگاهي وجود دارد!
دستگاه كوانتوم آنالايزر يكي از پيشرفته ترين تكنولوژي تشخيصي از خانواده دستگاه‌هاي آناليزها مي باشد. كه با اندازه گيري انحرافات ميدان مغناطيسي هركدام از ارگان هاي بدن خروجي تشخيص خود را به پزشك اعلام مي نمايد .هر كدام از ارگان‌هاي بدن انسان  داراي يك ميدان مغناطيسي مي‌باشد. كه هر گونه انحراف در اين ميدان مغناطيسي نشانگر مشكل و اختلال  در عملكرد آن ارگان مي باشد . كوانتوم آنالايزر با بررسي و اندازه گيري دقيق ميدان مغناطيسي اين ارگان ها و مقايسه آن با حالت طبيعي و سالم، سلامتي آنها را مورد بررسي قرار مي دهد .Smile


دستگاه بادي كودر

 
1) نحوه ساخت دستگاه كوانتوم :
 دانشمندان با مطالعه روي دهها ميليون انسان براي سالها متوالي توانسته اند تا دستگاه كوانتومي را اختراع نمايند و آن را در ابعاد پرتابل و كلينيكي توليد و دسترس عموم قرار دهند .
2)نحوه تشخيص دستگاه كوانتوم آنالايزر :
دستگاه تشخيصي كوانتومي مي تواند با ارسال امواج مغناطيسي به بدن يك بررسي كامل از بدن انسان انجام دهد و پس از 60 ثانيه  ، 49 گزارش از نقاط مخلتف بدن را به شما گزارش دهد .
.  
3) تشخيص به موقع با دستگاه چكاپ بدن :
كوانتوم آنالايزر مي تواند قبل از ظهورهر گونه علائم و نشانه هاي از بيماري تغييرات بدن اشخاص را تشخيص دهد. تشخيص به موقع باعث درمان به موقع و زودهنگام مي شود .Surprised
4) كاربري آسان با چكاپ بدن با دستگاه :
كاركرد با كوانتوم آنالايزر كاملا آسان و بهداشتي ميباشد . كاربران دستگاه كوانتوم آنالايزر مي توانند پس از يك آموزش چند ساعته به تكنيك هاي تشخيص تسلط كامل پيدا كنند .
5) صرفه جويي در وقت با دستگاه بادي آنالايزر :
افراد با استفاده از دستگاه بادي آنالايزر مي توانيد در هر مكان و زماني  نسبت به سلامت بدن خود آگاه شوند . اين دستگاه باعث صرفه جويي در وقت بيماران مي گردد .
6) صرفه جويي در هزينه با دستگاه چكاپ بدن :
بيماران مي توانند با خريد و استفاده از دستگاه كوانتوم آنالايزر به صورت روزانه ،هفتگي ، ماهانه به صورت صد در صد رايگان  از سلامت كليه اعضاي بدنشان آگاه شوند.
7) امنيت بالا با دستگاه كوانتوم آنالايزر بدن :
بررسي و چكاپ سلامت بدن با دستگاه كوانتوم آنالايزر بدن به روش كاملا غيرتهاجمي و فقط با امواج مغناطيسي صورت ميگيرد . بنابراين شما هيچگونه نگراني بابت  آسيب ديدن بدن خود نيستيد .  Embarassed
8) ثبت گزارشات بادستگاه Quantum Analyzer :
افراد مي توانند گزارش ها  و آزمايش هاي چندين سال قبل خود را كه بر اساس تاريخ ذخيره شده است را مورد بررسي قرار دهند و با دستگاه كوانتوم آنالايزر بدن مي توانند از شرايط  و نحوه درمانشان اطلاعات دقيقي بدست بياورند . اين اطلاعات قابل پرينت  و همچنين ارسال به پزشك نيز مي باشد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۴:۵۷ توسط:مريم فرضي زاده موضوع:

توضيح كامل درباره انرژي بدن انسان

افزايش انرژي بدن

هاله هاي انرژي بدن انسان با فركانس مغز و تفكر انسان مرتبط هستند.ما مي توانيم هاله هاي انرژي خود را با متمركز شدن بر روي شخصي يا محلي هدايت كنيم فقط كافي است به آن شخص فكر كنيم بلافاصله هاله هاي انرژي ما با سرعت نور به سوي آن شخص فرستاده مي شود .

هاله هاي انرژي قابل باردار شدن است ؛ اگر تفكر انسان منفي باشد هاله منفي و اگر مثبت باشد هاله مثبت.Cool

به اين ترتيب كه انديشه هاي مثبت، مهر آميز، خيرخواهانه، سرشار از توانمندي، هوش و خلاقيت بر هاله اثر مثبت دارد و سطح انرژي هاي آن را بالا ميبرد و از نظر كمي نيز ميتواند هاله انسان را بزرگتر نمايد .

برعكس انديشه هاي منفي، بدبينيها، احساس تنفر از خود و ديگران، حسادت، خشم و هر گونه انديشه بد بر هاله اثر تخريبي ميگذارد و سطح انرژيهاي آن را بشدت كاهش ميدهد و انرژي زيادي از انسان مي گيرد.

وقتي در مكاني احساس بدي ميكنيد بدين معناست كه آن محل از انرژيهاي منفي اشباع شده است و يا وقتي فردي اين تاثير را روي شما ميگذارد يعني او حامل انرژي منفي است . جالب است كه اين انرژي حتي هنگام فكر كردن به كسي ، حرف زدن ، گوش كردن و… به صورت چه مثبت و چه منفي منتقل ميشود .

انجام عبادات و اعمال مذهبي مطابق با اعتقادات و نيز رعايت اصول صحيح انجام آن يكي ديگر از عوامل مهم و تاثير گذار بر افزايش سطح انرژيهاي هاله مي باشد.

 
سيستم انرژي و بدن‌هاي لطيف

اغلب انسان‌ها تصور مي‌كنند دنياي مادي و بدن فيزيكي و چيزهايي كه با ذهن منطقي و حواس فيزيكي قابل تشخيص هستند تنها واقعيت‌هاي موجودند. به هرحال انسان با چشم حساس مي‌تواند انرژي‌هاي بسيار زيادي را مشاهده كند، انرژي در درون و اطراف بدن فيزيكي جريان، و نيز شكل و رنگ دارد.

قانوني در فيزيك حاكم است مبني بر اينكه در جهان، انرژي هرگز از بين نمي رود، صرفا تبديل مي‌شود. نيروي كار موجود در پس بدن مادي با تمام عملكردها و قابليت هايش شامل مجموعه اي از انرژي است كه بدون آن بدن فيزيكي نمي تواند موجوديت داشته باشد. اين سيستم انرژي شامل سه بخش اساسي است:Undecided

۱-    بدن‌هاي لطيف يا بدن‌هاي انرژي

۲-    چاكراها يا مراكز انرژي
۳-    نادي‌ها يا كانال‌هاي انرژي

در اين سيستم نادي‌ها به منزله شبكه ظريفي از شريان‌ها هستند. اصطلاح نادي (تلفظ Nade-eye) در سانسكريت به معناي ني، رگ يا سياهرگ است. عملكرد نادي حمل پرانا يا انرژي حياتي در تمام سيستم انرژي لطيف انسان است. كلمه سانسكريت پرانا مي‌تواند به معناي «انرژي مطلق» باشد. در زبان چيني و ژاپني اين انرژي حياتي جهاني «chi چي» يا «ki كي» يا «gi گي» ناميده مي‌شود. نمايانگر چشمه تمام فرم‌هاي انرژي است، و در امواج مختلف متجلي مي‌شود. يكي از اين فرم‌ها هواست و تنفس يكي از راه‌هايي است كه از راه آن پرانا مي‌گيريم.
از آنجايي كه چاكراها و بدن‌هاي انرژي بر يكديگر تاثير دارند، خصوصيات و عملكرد اين بدن‌ها موضوعاتي هستند كه در اين بخش به آن مي‌پردازيم. هر چاكرا با جزئيات كامل در هفت بخش توضيح داده خواهد شد، هر بخش به يك چاكرا اختصاص دارد.
به طور معمول، چهار بدن انرژي وجود دارد:

۱-    بدن انرژي
۲-    بدن احساس يا اختري
۳-    بدن ذهني
۴-    بدن روحاني يا سيبي

هريك از اين بدن‌ها فركانس ارتعاشات مخصوص به خود را دارند، بدن اتري كه به بدن فيزيكي نزديك تر است، ارتعاشات پايين ترين فركانس را دارد. بدن اتري و بدن ذهني فركانس بالاتري دارند و بدن روحاني بالاترين فركانس را.
هريك از اين بدن‌ها همانند رقصي از انرژي‌ها هستند يا فركانس‌هاي خاص خود. از آنجايي كه انسان رو به رشد است فركانس‌هاي مربوطه مطابق با رشد افزايش مي‌يابد.
آگاهي اين بدن‌ها در حد ارتعاشاتشان است. وقتي ارتعاشات آنها بالا مي‌رود، انسان را به فرم‌هاي بالاتري از انرژي حياتي، احساسي و هوشياري مجهز مي‌كنند.Laughing


آناليز انرژي بدن


بدن اتري

بدن اتري از نظر شكل و ابعاد همانند بدن فيزيكي است، و گاهي «جفت اتري» يا «بدن فيزيكي دروني» ناميده مي‌شود. عهده دار نيروهايي مثل شكل دادن به بدن فيزيكي، انرژي حياتي و خلاق و تمام حس‌هاي فيزيكي است. بدن اتري با هر تناسخي دوباره فرم مي‌گيرد و بعد از سه تا پنج روز پس از مرگ فيزيكي تجزيه مي‌شود.

(در هر تناسخي بدن اتري، ذهني و روحاني به خروجشان بعد از مرگ ادامه مي‌دهند، و دوباره يا فرم جديد بدن فيزيكي يكي مي‌شوند، بدن اتري انرژي‌هاي حياتي را از راه چاكراي شبكه خورشيدي از خورشيد و از راه چاكراي ريشه از خاك مي‌گيرد. اين انرژي‌ها را نگه مي‌دارد و تقويتشان مي‌كند و به طور مستمر از راه چاكراها و نادي‌ها به طرف بدن فيزيكي جريان دارد.

اين دو فرم انرژي، زندگي متعادلي را براي سلولهاي بدن تضمين مي‌كنند. وقتي اندام‌هاي بدن انرژي كافي دريافت كردند بدن اتري انرژي اضافي را از راه چاكراها و منافذ پوست به بيرون مي‌فرستد. انرژي كه از پوست خارج مي‌شود حدود ۲۰ اينچ طول دارد، از اين رو كساني كه مهارت در ديدن هاله دارند اولين هاله اي كه مي‌بينند شكل كلي هاله اتري است.

اين تشعشعات، بدن فيزيكي را مثل لايه اي محافظ در بر مي‌گيرد از ورود ميكروب‌هاي بيماري زا و مواد زيان آور به بدن جلوگيري مي‌كنند و همزمان جريان پايداري از انرژي حياتي را به اطراف ساطع مي‌كنند. اين ايمني طبيعي به اين معناست كه هيچكس اساسا به دلايل خارجي بيمار نمي شود دلايل بيماري هميشه در درون نهفته هستند. بدن اتري و بدن فيزيكي هر دو نسبت به افكار بدن ذهني به شدت واكنش نشان مي‌دهند و به همين دليل تفكر مثبت تاثير زيادي در سلامتي دارد.Surprised

با به كارگيري تلقين‌هاي مثبت به روش‌هاي خاص مي‌توانيم سلامتي بدن مان را افزايش دهيم. يكي ديگر از عملكردهاي مهم بدن اتري نقش آن به عنوان رابط بين بدن‌هاي انرژي بالاتر و بدن فيزيكي است. اطلاعاتي را كه از راه حواس فيزيكي دريافت مي‌كنيم به بدن‌هاي ذهني و اختري و همزمان انرژي و اطلاعات را از بدن‌هاي بالاتر به بدن فيزيكي مي‌فرستد

اگر بدن اتري ضعيف شود، اين ارسال انرژي و اطلاعات اشكال پيدا مي‌كند، و شخص ممكن است از نظر احساسي و ذهني بي تفاوت شود. در اين زمينه جالب است كه به گياهان مخصوصا گل‌ها و درختان توجه شود. انرژي آنها شبيه به انرژي بدن اتري انسان است، مي‌توانيد با اين تشعشعات دو هاله خود را دوباره سرشار از انرژي كنيد.


بدن اختري (چاكرايي)


بدن اختري كه به نام بدن احساسات هم خوانده مي‌شود در عهده دار حس ها، احساسات و ويژگي‌هاي شخصيتي است. فضايي به اندازه بدن فيزيكي اشغال مي‌كند در اشخاص پيشرفته حد و مرزش قابل تشخيص است، ظاهري شبيه به ابر دارد كه با بي نظمي در همه جهات حركت مي‌كنند. اوج پيشرفت شخصي به احساسات و تمايلات و ويژگي‌هاي شخصيتي اش بر مي‌گردد كه بدن اختري روشن و شفاف به نظر مي‌رسد. در اين گونه موارد يك استاد زبردست مي‌تواند حدود آن را به وضوح ببيند كه كاملا بر بدن فيزيكي منطبق است. بدن اختري بازي غيرقابل توصيفي است از درخشش تمام رنگها كه دائما قابل تغيير هستند.
اگرچه احساساتي همچون ترس، خشم، افسردگي يا ناراحتي باعث ايجاد ابرهاي تاريك در هاله مي‌شوند، با اين حال هرچقدر شخص آگاهي اش را به روي عشق، از خود گذشتگي و شعف باز بگذارد، رنگهاي درخشان تر و شفاف تري از هاله احساسات خواهد درخشيد.

امواج انرژي كه به بيرون مي‌فرستيم، امواج همسان خود را از اطراف جذب مي‌كند و با آنها يكي مي‌شود. اين بدين معناست كه ما بارها و بارها با اشخاص و شرايطي روبرو مي‌شويم كه منعكس كننده آن چيزي است كه به طور آگاهانه از آنها دوري مي‌كنيم يا مي‌خواهيم از شرشان خلاص شويم يا از آنها مي‌ترسيم.

تاثير افكار آگاهانه و اهداف روشنفكرانه بدن ذهني بر بدن اختري كه قوانين خاص خودش را دارد جزئي است. افكار آگاهانه مي‌تواند به رفتار بيروني جهت بدهد، ولي مهمتر از الگوهاي ناخودآگاه نمي تواند باشد. بنابراين شخص ممكن است آگاهانه براي عشق و موفقيت تلاش كند، اما به طور ناخودآگاه فركانس‌هاي حسادت يا عدم اعتماد به نفس كه مانع رسيدن شخص به هدفش است ساطع مي‌شوند.

شروع به ساطع كردن هرچه تندتر امواج مي‌كند، و خودش را از تجربيات منفي انباشته شده كه پايين ترين فركانس‌ها را دارند مي‌رهاند. بدين سان اين گونه تجربيات را فراموش مي‌كنيم و مي‌توانيم خود و ديگران را ببخشيم.


بدن ذهني

افكار، اعتقادات، عقل و منطق و كشف و شهود ما همه زاييده بدن ذهني اند. سطح امواج آن بالاتر از بدن اتري و اختري است، ساختمان آن پيچيدگي كمتري دارد. به شكل تخم مرغ است و حجم آن در اشخاص پيشرفته افزوده مي‌شود تا جايي كه بدن اختري و هاله احساسات با هم در مي‌آميزد.Wink

در اين شيوه افكار ناشي از بدن ذهني علي الاصول با زندگي بهتر و با مسائل دنياي ارتباط دارد. در اين روند مهمترين عملكرد بدن ذهني پيدا كردن راه حل‌هاي منطقي براي حل مسائل است. به هرحال اين يك انحراف از ويژگي اصلي و محدود كردن ظرفيتش است. عموما عملكرد بدن ذهني كامل كردن آن چيزهايي است كه از حقايق جهان گرفته رساندن آنها به سطح بدن روحاني و آميخته كردن آنها با ذهن منطقي.

به اين معنا كه اين حقايق را در جهت استحكام بخشيدن به شرايط و پيدا كردن راه حلي هماهنگ با قانون جهاني به كار مي‌گيرد. زماني كه بدن ذهني كاملا پيشرفته باشد آيينه بدن روحاني خواهد شد و شخص به فرد و شناخت مجموعه نگري از «خويشتن متعال» خود در زندگي خواهد رسيد.


بدن روحاني

بدن روحاني كه غالبا بدن علي «سببي» ناميده مي‌شود، بالاترين فركانس انرژي را در ميان بدن‌هاي انرژي دارد. هاله كساني كه سطح آگاهي روحاني آنها چندان بالا نيست. فقط حدود يك يارد اطراف بدن فيزيكي شان را احاطه مي‌كند. ولي هاله اشخاص كه كاملا به بيداري رسيده اند كيلومترها درخشندگي دارد، با تغيير شكل از حالت تخم مرغي به شكل دايره كامل.

از راه بدن روحاني است كه ؟ دروني با تمام زندگي را تجربه مي‌كني. ما را به «هستي الهي» آن هميشه حاضر اساس خلقت كه همه چيز از او متجلي مي‌شود وصل مي‌كند.

با رسيدن به اين سطح از خودآگاهي به تمام موجودات خلقت دست مي‌يابيم. فقط از راه بدن روحاني است كه امكان شناخت سرچشمه و هدف بودن ما و هدف زندگي مان به وجود مي‌آيد. وقتي كه پذيرايي امواج آن مي‌شويم، زندگي مان با كيفيتي كاملا جديد غني مي‌شود.

تمامي اعمالمان با «خويشتن متعالي» شكل مي‌گيرد و زندگي مان نشان دهنده  خرد، قدرت، بركت و عشق فراگير كه ويژگي‌هاي طبيعي سيماي متعالي «خويشتن» هستند، خواهد بود.


ساختار و كاربرد چاكراها

بر طبق دست نويس‌هاي قديمي ۸۸۰۰۰ چاكرا وجود دارد، اين به آن معناست كه به ندرت مي‌توان نقطه اي در بدن انسان پيدا كرد كه در مقابل دريافت و دگرگوني و انتقال انرژي‌ها حساس نباشد.

اغلب اين چاكراها بسيار كوچك اند و نقش جزئي در سيستم انرژي به عهده دارند فقط حدود ۴۰ چاكراي فرعي وجود دارد كه مي‌توانند اهميت داشته باشند. مهمترين آنها، در نقطه طحال پشت گردن، كف دست‌ها و كف پاها قرار دارد. هفت چاكراي اصلي در سرتاسر محور قائم مياني در جلوي بدن قرار دارند.

ميزان امواجي كه شخص اجازه مي‌دهد تا در درونش كار كند بستگي به حد آگاهي او دارد كه در زمينه‌هاي مختلف زندگي از راه چاكراها به دست آورده است يا اينكه تحت تاثير استرس‌ها و احساسات سركوب شده بسته شده اند.Wink

هر چقدر آگاهي شخصي رشد بيشتري داشته باشد چاكراهايش بازتر و فعال تر خواهند بود و نيروي بيشتري قادر خواهد بود مانند طوفاني قوي وارد آنها شود.

هرچقدر اين وضعيت بيشتري تكرار شود، چاكراها فعال تر و آگاهي بيشتري مي‌شود و در اين راه زماني كه شروع مي‌كنيم تا گرفتگي‌ها را از راه چاكراها پاك كنيم و در جهت پيشرفت آگاهي جلوتر برويم در چرخه پايداري از عمل و عكس العمل قرار مي‌گيريم.

رشد انسان در نور تعاليم چاكراها مي‌چرخد

همه چيز در جهان ما ريتم و چرخش مشخص دارد. از اتم‌ها شروع مي‌شود و همه آنچه را كه در خلقت وجود دارد در بر مي‌گيرد. قوانين موزون و تثبيت شده در همه جا به چشم مي‌خورد.

در ضربان قلب، در تنفس، در جابجايي شب و روز، در آمدن فصول. در حركات قابل پيش بيني ستارگان. چرخه‌ها در رشد زندگي مخلوقات تكرار مي‌شوند. به عنوان مثال: در مورد گياه اول مي‌بينيم جوانه ظاهر مي‌شود، بعد اولين برگ ها، سپس غنچه و بعد از آن گل و در نهايت ميوه

هميشه روند مشخصي وجود دارد بنابراين منطقي است انسان كه موجود روحاني در قالب بدن است پيشرفت او بر اساس روند خاصي باشد. انسان فقط اين نيست كه روز به روز رشد كند و مهارت‌ها و تجربيات مختلف به دست آورد، پيشرفت او طبق چرخه‌هاي خاص ذهني و معنوي است.

ارزش موضوعات در تمام مراحل زندگي يكسان نخواهد بود. در ارتباط با اين حقيقت خيلي سريع پي به اين موضوع مي‌بريم كه «مادر طبيعت» در زمان معيني ما را با كاري كه دقيقا بر روي دوش مان گذاشته شده است مواجه كند حتي اگر اين كار متفاوت به نظر بيايد.

شايد اين مطلب جالب توجه باشد كه حتي قبل از اينكه به دنيا بياييم از مراحل مختلف چاكراها مي‌گذريم هرچند كه اين مراحل پيشرفت در جهت عكس است، يعني از چاكراي تاج شروع مي‌شود.Smile

از راه آن جريان نوراني انرژي در جنين جاري مي‌شود و در طول دوره پيش از تولد ادامه دارد. در ادامه فعاليت چاكراي چشم سوم، چاكراهاي ديگر فعال مي‌شوند تا پايان دوره بارداري نوبت به چاكراي ريشه مي‌رسد. موجود جديدي تا به اين دنيا وصل مي‌كند براي ورود به فضاي ما آماده اش مي‌سازد.
چطور چاكراها بسته مي‌شوند.

چاكراها در سيستم انرژي انسان دستگاه‌هاي تقويت كننده هستند كه نسبت به انسدادي كه در اثر ترس ايجاد مي‌شود بسيار آسيب پذيرند. علاوه بر اين، قفل‌ها در طول «نادي ها» هم پيش مي‌آيد. يك انقباض دائم مي‌تواند مانع آن شود كه انرژي آزادانه جريان پيدا كند و همچنين مانع تامين نيازهاي بدن‌هاي مختلف مي‌شود، نيازهايي كه براي انعكاس و پايداري آگاهي وحدت ضروري است

. وقتي تجربه جدايي، تنهايي، خلاء دروني و ترس و مرگ باعث مي‌شود كه در دنياي بيرون به جستجوي آن چيزي باشيم كه مي‌توانيم فقط در هسته مركزي وجودمان پيدا كنيم.


باز كردن قفل ها

چاكراها را در معرض انرژي قرار دهيم كه باهريك از آنها از نظر ساختاري هماهنگي دارد و چاكرا با امواج طبيعي از قفل‌ها آزاد مي‌شود. اين چنين انرژي مي‌تواند در رنگ‌هاي شاد و ساده، در جواهرات ، صداها پيدا شود، با همان عناصر و فراواني كه در طبيعت وجود دارد.

به محض اينكه فركانس‌هايي در چاكراها جريان دارد، آنها شروع مي‌كنند به مرتعش شدن سريع تر و فركانس‌هاي آرامتر قفل‌ها گام به گام از بين مي‌روند در اين مقطع انرژي‌هاي حياتي جديد مي‌تواند توسط مراكز انرژي جذب شده و بدون مانع از بدن‌هاي لطيف بگذرند.

همچون نسيمي خنك در برابر سيستم انرژي بورزد. جريان پرانايي كه بدن اختري و بدن ذهني جريان دارد قفل‌ها را باز مي‌كند چون امواج اين بدن‌ها ؟ از انرژي‌هايي است كه جريان دارد.Innocent

نهاتيا، نادي‌هاي كل سيستم انرژي حياتي به طپش در مي‌آيد و بدن، ذهن و روح شروع به ارتعاش با امواج بالاتر مي‌كنند و در سلامتي و شعف مي‌درخشند. وقتي انرژي‌هاي سد شده در خلال اين روند پاكسازي و تزكيه آزاد مي‌شوند، محتويات آنها يك بار ديگر وارد آگاهي ما مي‌شوند.

مي‌توانيم بار ديگر همان احساساتي را كه باعث بسته شدن در اولين مكان شده بودند تجربه كنيم. ترس هايمان، خشم مان و دردهايمان، بيماري‌هاي فيزيكي ممكن است قبل از پاك شدن كامل براي بار آخر نمايان شوند.

در طول اين زمان ممكن است احساس ناآرامي، تندخويي و خستگي شديد كنيم. به محض اينكه كانال‌ها براي قبول انرژي پاك شوند، احساس عميق سرور، آرامش و روشني در درون مي‌كنيم.


نحوه تشخيص چاكراي بسته

چندين روش مختلف براي تشخيص وضعيت چاكراها وجود دارد مي‌توانيد فقط يكي از آنها را براي استفاده انتخاب كنيد.

۱-كدام چاكرا در وضعيت متعادل و يا نامتعادل است و يا اينكه درست كار نمي كند اين معيار شخصي را قادر مي‌سازد تا خيلي سريع موارد اشكال را تشخيص دهد.

۲-روش ديگر تجزيه و تحليل چاكراهاست، به اين صورت كه دقيقا مشاهده مي‌كنيم كداميك از چاكراها در شرايط غيرعادي استرس و يا شوك به طور قابل ملاحظه اي واكنش نشان مي‌دهد.

۳-از وضعيت ظاهري بدن و زبان تن نيز مي‌توانيم متوجه شويم كه كدام چاكرا بسته است بدن ما آينه اي است كه ساختار انرژي‌هاي لطيف مان را نشان مي‌دهد. هرگاه خصوصيات بدني غيرعادي خود را نشان دهند. مثل خميدگي ستون فقرات، ورم، نگراني، ضعف و مانند اينها، مي‌توانيم آنها را به چاكراي به خصوصي كه به آن قسمت از بدن مربوط مي‌شود ارتباط دهيم.

۴-راه ديگري براي تشخيص بر مبناي و توانايي احساس آنچه شخص در چاكراها حس يا تجربه مي‌كند، قرار دارد. براي انجام اين كار درمانگر خود را با بدن انرژي بيمار هماهنگ مي‌كند.
در كتب سنتي، سياسي، ويژگي‌هاي مختلفي براي عملكرد بارز چاكراها ذكر شده است. در اين ميان عادت‌هاي خواب اهميت خاصي دارد.Tongue out


جنسيت و چاكراها

جنسيت انسان به معناي ظهور و انعكاس نقش جاودانه خلقت است كه همواره در تمام سطوح حيات در سرتاسر گيتي اتفاق مي‌افتد. در لحظه خلقت زماني كه «بيگانگي»، به «كثرت» بدل شد، هستي بدون شكل در ابتدا به دو فرم انرژي بنيادي تقسيم شد: نيروي مذكر بارور، و نيروي مونث پذيرا.

صدها سال پيش فردي چيني اين نيروهاي نخستين را به نام «ين» و «يانگ» ناميد. تاثير متقابل اين انرژي‌ها تمام «خلقت» را پديد آورد. نيروي مونث «ين» بدون وقفه با بذر نيروي مذكر «يانگ» بارور شده و تمام فرم‌هاي گوناگون حيات را به وجود مي‌آورد.

در سطح انسان فيزيكي، اين تاثير متقابل نيروها به شكل  تمايلات جنسي خود را نشان مي‌دهد. از راه آن انسان با عمل جاودانه خلقت حيات ارتباط برقرار مي‌كند و شور و شعف او ممكن است تجربه انعكاس بركت خلقت باشد.

اغلب آدم‌ها روابط جنسي را فقط از راه چاكراي دوم تجربه مي‌كنند، به علاوه انرژي چاكراي ريشه به عنوان يك نيروي سائق نقش بارزي در مرد به عهده دارد. اگر روابط جنسي به چاكراهاي پايين محدود شود تجربه اي نسبتا يك سويه است و هر دو طرقف كه ضعيف و ناراضي شده اند سريعا ميل به جدايي پيدا مي‌كنند و دوباره تنها مي‌شوند.Kiss


دستگاه انرژي بدن


دستگاه هاي انرژي در بدن انسان به سه دسته تقسيم مي شوند كه هر يك به طريقي در بدن انسان توليد انرژي مي كنند و به بازسازي انرژي يا همان ATP كمك مي كنند. در اين بخش از مجله پزشكي ميهن پزشك، شما را با اين دستگاه هاي انرژي آشنا مي كنيم.

دستگاه هاي انرژي :
۱٫ دستگاه فسفازن PC)-ATP )
۲٫ دستگاه گليكولتيك (اسيدلاكتيك)
۳٫ دستگاه هوازي
دستگاه فسفاژن:
ساده ترين دستگاه انرژي بدن دستگاه فسفاژن يا ATP-PC است. علاوه برATP ،سلولها ملكول فسفات پرانرژي ديگري نيز دارند كه انرژي را ذ خيره مي كند. اين مولكول، كراتين فسفات يا PC ناميده مي شود.

 

دستگاه اسيدلاكتيك:
روش ديگرتوليد ATP توليد انرژي از تجزيه مواد قندي يعني گلوكز و گليكوژن است. اين دستگاه به (گليكوليتيك) نيز موسوم است .

 

دستگاه هوازي:
دستگاه پاياني توليدانرژي سلولي دستگاه هوازي است. دستگاه هوازي بسيار پيچيده تر از دستگاه هاي ديگراست. در اين دستگاه انرژيATP دراندامك هاي ويژه سلول، موسوم به ميتوكندري توليد مي شود.

 

در دو دستگاه فسفاژن و اسيدلاكتيك انرژي ATP در سيتوپلاسم سلولي توليد مي شود. درحالي كه در دستگاه هوازي ATP دراندامك هاي ويژه سلول موسوم به ميتوكندري توليد مي شود.

در دستگاه هوازي ATP از اكسيداسيون دو منبع يعني مواد قندي و چربي ها توليد مي شود و به ندرت براي توليد انرژي از مواد پروتئيني استفاده ميكند. مگر ذخاير اين دو منبع تمام شده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۶:۰۵ توسط:مريم فرضي زاده موضوع:

دستگاه سم زدايي بدن

دستگاه سم زدايي بدن

دستگاه سم زدايي بدن به بيش از 5000 سال قبل و به طب سنتي هند باز ميگردد.دستگاه سم زدايي از پا كه در  طبها و درمانهاي قديم از نمك دريا براي جذب سموم و نا خالص هاي موجود در بدن استفاده ميكردن . دستگاه سم زدايي يوني در طول قرن ها نيز از آب دريا و راه رفتن در ساحل براي تخليه سموم مورد استفاده قرار مي گرفته .Undecided

دستگاه سم زدايي ديجيتالي گفته مي شود كه يك سم زدايي از پا با بيرون كشيدن سموم از بدن از طريق پاهايتان كار مي كند. دستگاه سم زادايي بادي دتوكس كه به عنوان روشي ايمن و آرامش بخش براي پاك سازي بدن مي باشد .

 


دستگاه سم زدايي از پا چگونه كار ميكند :

 
دستگاه سم زدايي از پا  و دستگاه يون تراپي با قليايي كردن آب و توليد يونهاي منفي در آب و انتقال آن به بدن و همچنين با ايجاد شوكها و پالساهاي ضعيف تدريحي سلولها به خوبي مي توانند مواد سمي را از بدن دفع نمايند .Tongue out

 دستگاه سم زدايي يوني يونهاي موجود در آب ، داراي بارهايي هستند كه باعث مي شود آنها به هرگونه فلزات سنگين و سموم موجود در بدن شما متصل شوند ، مشابه نحوه عملكرد آهن ربا و اجازه مي دهد تا سموم از طريق منافذ بسيار زياد كف پا بيرون كشيده شوند .

دلايل زيادي براي در نظر گرفتن چنين وسيله اي براي سم زدايي كامل بدن وجود دارد. هنگامي كه بدن شما تعادل خود را دوباره به دست آورد و pH خون بر خلاف اسيد قليايي تر مي شود ، تقويت فوق العاده اي از سيستم ايمني بدن خود را تجربه خواهيد كرد . به اين معني كه در برابر بيماري ها مقاومت بيشتري خواهيد كرد. درمان سم زدايي با كمك حمام پا براي كساني كه سعي در بهبودي از آسيب يا جراحي دارند بسيار مفيد است.Wink

سم زدايي


دستگاه Detox cell  براي افرادي كه از آرتروز رنج مي برند مي توانند از مزاياي استفاده از حمام آبگرم يوني بهره مند شوند. سفتي در مفاصل آنها تسكين يافته و آنها مي توانند در مورد كارهاي روزانه خود بدون اينكه از مشكلات معمول رنج ببرند به فعاليتهاي روزمره خود ادامه دهند .

شما همچنين متوجه خواهيد شد كه چگونه الگوهاي خواب شما تغيير مي يابد ، بنابراين مي توانيد شبها  آرام تر  بخوابيد ، كه اين به ميزان زيادي در رفاه عمومي شما نقش دارد.

 
منظور از سم زدايي از پا يا يون تراپي چيست ؟


دستگاه دفع سموم  بدن و دستگاه يون تراپي به صورت بالقوه مي تواند از طريق غذاها مانند روغنهاي شركتي ، پروتين هاي هورموني ، نمك ، محصولات تراريخته ، لبنيات گاها آلوده، هواي آلوده ، مواد
Laughing
شيميايي موجود در خانه ،لوازم آرايشي و بهداشتي و يا امواجهاي مختلف وارد بدن شده و معمولا از 5 تا 25 كيلو در بدن تجمع پيدا ميكند .

دستگاه سم زدايي از پا به عنوان روشي براي خلاص شدن بدن از سموم مضر به طرز فوق العاده اي به ما كمك مي كند و استفاده اين دستگاه روز به روز محبوب تر مي شود .Smile

به دليل افزايش محبوبيت دستگاه دفع سموم بدن در برخي از استخرها ، مراكز درماني ، مراكز طب سنتي ، كلينك هاي زيبايي و سلامتي  و حتي براي مصارف خانگي يون تراپي مورد استفاده قرار مي گيرد .

سم زدايي بدن


فوايد دستگاه سم زدايي بدن يا يون تراپي ؟

 

  • سم زدايي و پاكسازي فلزات سنگين از اعضاي بدن مانند فلزات و سرب لوازم آرايشي و دارويي
  • تسكين دردهاي نقرسي ، مثانه ، درد هاي التهاب مفاصل ، عضلانيEmbarassed
  • بهبود و ارتقاء سلامت جنسي
  • كاهش درد در  دورهاي قاعدگي
  • تسكين در دردهاي عضلاني و مفصلي
  • بهبود در تمركز، خواب و حافظه
  • پاكسازي و تضعيف باكتريها ، انگل ها ، قارچها و مخمرها
  • جوانسازي ، كاهش آكنه ، چروك و ساير مشكلات پوستي ، سايه هاي تيره شده زير چشم
  • كاهش وزن و بهبود جذب بهتر غذا
  • كاهش التهاب
  • حفظ تعادل در بدن و پاكسازي خون
  • بهبود در خواب
  • افزايش و تقويت سيستم ايمني بدن
  • كنترل چربي و تنظيم نمودن آن
  • براي كاهش استرس و افزايش انرژي
  • متعادل كردن قند خون
  • حذف سموم از قبيل اسيد لاكتيك ، كربنيك ، بوتيريك و …
  • سم زدايي بدن و پاكسازي كبد و درمان كبد چرب
  • بهبود آلرژي فصلي
  • درمان ورم پا
  • بالا بردن سطح اكسيژن در خون
  • تنظيم  قند و چربي
  • اثر بخشي عالي در بهبود دردهاي ناحيه  زانو
  • درمان و بهبود يبوست
  • درمان بي اشتهايي
  • درمان عفونتهاي اداري و كاهش درد بيضه در آقايان به دليل مشكلات عفوني ( تجربه استفاده يكي از مشتريان شركت نوين ايده پارسي )


هشدار ، چه كساني مجاز به استفاده از دستگاه سم زدايي بدن نمي باشند ؟


دستگاه سم زدايي بدن  براي 90 درصد  افراد بي خطر است. ولي  بهتر است افراد ذيل از اين درمان استفاده ننمايمد .

  • افراديكه پيوند عضو انجام داده اند .
  • خانم هاي باردار يا  مشكوك به بارداري هستند.
  • افراديكه كه تحت شيمي درماني يا  پرتودرماني قرار گرفته اند.
  • افراديكه  زخم باز در ناحيه پا دارند .
  • كودكانيكه زير 8 سال سن دارند .
  •  افراديكه داراي وسايل الكترومغناطيسي و يا ايمپلنت هاي فلزي در بدنشان مي باشد .
  • افراديكه  مبتلا به صرع هستند .Cool
  • افراديكه تازه تحت عمل قرار گرفته اند .
  • افراديكه فشار خون پايين دارند بهتر است قبل از استفاده  غذا ميل نمايند.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۷:۵۶ توسط:مريم فرضي زاده موضوع:

تكرر ادرار در زنان و مردان از علت تا درمان

يكي از چالش ها و درگيري هاي شايع در جهان داشتن تكرر ادرار است كه ممكن است دلايل زيادي داشته باشد مثل عفونت مثانه يا بي اختياري ادراري و خيلي از عوامل ديگر در ادامه اين مقاله علت تكرر ادرار و راه هاي درمان آن را براي شما قرار مي دهيم.

 

علت تكرر ادرار چيست؟

 
اختلال كليوي : يكي از علت تكرر ادرار اختلال در عملكرد كليوي مي باشد و باعث مشكلاتي مانند: كم اشتهايي و كاهش وزن نيز مي شود.

عفونت دستگاه ادراري : داشتن درد زير شكم و تكرار ادرار از نشانه هاي عفونت باكتريايي مي باشد. و در واقع علت تكرر ادرار نيز محسوب مي شود.

سنگ كليه : داشتن سنگ كليه، تكرار ادرار را به شدت درد آور مي كند زيرا، باعث مسدود شدن مجاري ادرار مي شود. براي درمان درد كليه مي توانيد در اينجا كليك كنيد.

رژيم نامناسب : نوشيدن زياد آب و نوشيدني ها كربوهيدراتي يكي ديگر از علت تكرر ادرار مي باشد.

دلايل طبيعي : افرادي كه مشكلات رحم دارند و يا زايمان هاي زياد و نزديك به هم داشته اند موجب تشديد شدن تكرار ادرار و فشار به مثانه مي شود.بنابراين دلايل طبيعي نيز يكي از علت تكرار ادرار است.

علائم تكرار ادرار

  • بي اختياري در ادرار
  • احساس سوزش در ادرار
  • ادرار داشتن بيش از هفت بار در روز
  • از بين نرفتن احساس ادرار
  • شفافي ادرار
  • نشانه هاي تكرار ادرار شبانه
  • اغلب مردم قادرند بدون اينكه نيازي به ادرار كردن داشته باشند، حدود ۶ تا ۸ ساعت خواب و استراحت كافي علائم تكرار ادرار
  • بي اختياري در ادرار
  • احساس سوزش در ادرار
  • ادرار داشتن بيش از هفت بار در روز
  • از بين نرفتن احساس ادرار
  • شفافي ادرار
  • نشانه هاي تكرار ادرار شبانه

اغلب مردم قادرند بدون اينكه نيازي به ادرار كردن داشته باشند، حدود ۶ تا ۸ ساعت خواب و استراحت كافي داشته باشند، اما مشكل ادرار شبانه موجب مي شود تا فرد حدوداً ۵ تا ۶ بار بيدار شود. ادار شبانه داراي علائمي همچون توليد بيش از حد ادرار، تكرار ادرار و نيز نياز فوري به دفع ادرار با حجم كم مي باشد.

ادراداشته باشند، اما مشكل ادرار شبانه موجب مي شود تا فرد حدوداً ۵ تا ۶ بار بيدار شود. ادار شبانه داراي علائمي همچون توليد بيش از حد ادرار، تكرار ادرار و نيز نياز فوري به دفع ادرار با حجم كم مي باشد.

ادرار شبانه همچنين مي تواند موجب ايجاد مشكلاتي از قبيل عدم احساس راحتي به هنگانم نشستن بر روي صندلي توالت، احتمال زمين خوردن و آسيب ديدن در افراد سالمند شود.

چگونگي تشخيص ادرار شبانه

 
پزشك مي توان بعد از معاينه فيزيكي و بررسي علائم، اين بيماري را تشخيص دهد. وي همچنين به منظور تعيين دليل احتمالي بيماري، سوالات خاصي در اين زمينه از شما مي پرسد، حال اين سوالات مي تواند شامل سوالاتي از جمله اينكه چه مدت زمان است كه ادرار شبانه داريد و يا اينكه قبل از خواب چه مقدار مايعات مي نوشيد، همچنين بخشي از سوالات پزشك مي تواند درمورد فعاليت هاي منظم شما پيش از خواب باشد.
در نتيجه پزشك بعد از بررسي هاي لازم و در صورت لزوم، تجويز آزمايش هايي را براي تعيين علت تكرار ادرار خواهد داد و پزشك آزمايشگاه با دقيق شدن در تركيبات شيميايي موجود در ادرار، غلظت ادرار را تعيين كرده و تشخيص خواهد داد كه آيا كليه هاي شما به درستي مواد زائد و آب را دفع مي كنند يا خير.

برخي آزمايش هاي ديگر در اين زمينه عبارتند از اندازه گيري ادرار باقيمانده بعد از خالي شدن است كه شامل سونوگرافي از ناحيه لگني به منظور چك كردن باقيمانده ادرار مي باشد، حال پزشك مي تواند دستور انجام آزمايش هاي بيشتر را دهد.

اگر فرد مشكوك به بيماري خاصي باشد بايد براي تشخيص دقيق بيماري، آزمايشات ديگري همچون قند خون، نيتروژن، اوره خون، كراتينين، اسمولاليتي خون و الكتروليت سرم صورت گيرد ، اين آزمايش ها به طور دقيق نشان مي دهد كه آيا كليه هاي فرد داراي عملكرد خوبي هستند يا خير. ضمن اينكه از طريق آنها غلظت تركيبات شيميايي موجود در خون اندازه گيري شده و نيز تعيين خواهد شد كه آيا تكرار ادرار شبانه ناشي از يك عارضه جانبي كليه، به دليل كم آبي و بيماري ديابت مي باشد يا خير.
روش هاي درمان تكرر ادرار
تكرار ادرار نياز به درمان هاي خانگي دارد كه با استفاده از روش هاي خانگي مي توانيد آن را درمان كنيد.

سركه سيب


سركه سيب به دليل داشتن خواص ضد قارچي و ضد با كتري مي تواند با هر گونه عفونتي كه موجب تكرار ادرار شده است مبارزه كند و همچنين باعث كاهش درد در ارتباط با عفونت هاي دستگاه گوارشي مي شود علاوه بر اين سركه سيب داراي پتاسيم و مواد معدني مفيد است كه به تعادل ph بدن كمك زيادي مي كند. بنابراين يك قاشق غذا خوري سركه سيب را با يك قاشق چاي خوري عسل خام در يك ليوان گرم مخلوط كنيد و دو بار در روز اين مخلوط را ميل كنيد. روش ديگر استفاده از سركه سيب براي درمان تكرار ادرار اين است كه تا ۲ فنجان سركه سيب را به آب حمام خود اضافه كنيد. سپس ۱۵ تا ۲۰ دقيقه در آن بمانيد اين كار را يك‌بار در روز انجام دهيد.

دانه شنبليله


دانه شنبليله براي درمان تكرار ادرار بسيار مناسب است براي اين منظور پودر دانه را با عصاره دانه اسقف و زنجبيل ميكس كنيد يك محلول با آب يا عسل رقيق شده درست كنيد و روزي دو بار از اين محلول استفاده كنيد تا نتيجه مطلوبي را به دست آوريد.

 



آب جعفري


آب جعفري كمك زيادي به درمان تكرار ادرار مي كند بنابراين افرادي كه از ادرار مكرر رنج مي برند بايد آب بيشتري نيز مصرف كنند تا بتوانند ميزان بيشتري ادرار را خارج كنند و باكتري ها خارج شوند بنابراين آب جعفري كمك زيادي به اين فرايند مي كند.

 

ماست


يكي ديگر از روش هاي درمان تكرار ادرار سالم نگه داشتن مثانه با استفاده از ماست مي باشد، با خوردن ماست مي توانيد رشد باكتري خوب را در دستگاه گوارش افزايش دهيد بنابراين ماست باعث بهبود بخشيدن به عفونت هاي دستگاه ادراري و همچنين بهبود هضم غذا مي شود و همچنين تعادل باكتري هاي سالم روده را تقويت مي كند. فقط دقت داشته باشيد كه از ماست طبيعي استفاده كنيد زيرا ماست طعم داده شده حاوي شيريني و عوامل مصنوعي هستند.

كرن بري


كرن بري داراي خواص مهار كننده باكتريابي مي باتشد و براي درمان مكرر ادرار بسيار مناسب است و همچنين چهار اونس آب خالص كورن بري به جلوگيري از عفونت هاي دستگاه ادراري نيز كمك زيادي مي كند.


پودر دارچين


دارچين به دليل داشتن خواص ضد التهابي باعث كاهش احساس سوزش و تكرار ادرار مي شود و به سلامت كليه كمك مي كند.

اميدواريم از مطالب گفته شده در مورد علت تكرر ادرار و روش هاي درمان آن بهره باشيد جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد با مجله اينترنتي آرگا همراه شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۳:۳۰ توسط:مريم فرضي زاده موضوع:

تكرر ادرار در زنان و مردان از علت تا درمان

يكي از چالش ها و درگيري هاي شايع در جهان داشتن تكرر ادرار است كه ممكن است دلايل زيادي داشته باشد مثل عفونت مثانه يا بي اختياري ادراري و خيلي از عوامل ديگر در ادامه اين مقاله علت تكرر ادرار و راه هاي درمان آن را براي شما قرار مي دهيم.

 

علت تكرر ادرار چيست؟
اختلال كليوي : يكي از علت تكرر ادرار اختلال در عملكرد كليوي مي باشد و باعث مشكلاتي مانند: كم اشتهايي و كاهش وزن نيز مي شود.

عفونت دستگاه ادراري : داشتن درد زير شكم و تكرار ادرار از نشانه هاي عفونت باكتريايي مي باشد. و در واقع علت تكرر ادرار نيز محسوب مي شود.

سنگ كليه : داشتن سنگ كليه، تكرار ادرار را به شدت درد آور مي كند زيرا، باعث مسدود شدن مجاري ادرار مي شود. براي درمان درد كليه مي توانيد در اينجا كليك كنيد.

رژيم نامناسب : نوشيدن زياد آب و نوشيدني ها كربوهيدراتي يكي ديگر از علت تكرر ادرار مي باشد.

دلايل طبيعي : افرادي كه مشكلات رحم دارند و يا زايمان هاي زياد و نزديك به هم داشته اند موجب تشديد شدن تكرار ادرار و فشار به مثانه مي شود.بنابراين دلايل طبيعي نيز يكي از علت تكرار ادرار است.

علائم تكرار ادرار
بي اختياري در ادرار
احساس سوزش در ادرار
ادرار داشتن بيش از هفت بار در روز
از بين نرفتن احساس ادرار
شفافي ادرار
نشانه هاي تكرار ادرار شبانه
اغلب مردم قادرند بدون اينكه نيازي به ادرار كردن داشته باشند، حدود ۶ تا ۸ ساعت خواب و استراحت كافي داشته باشند، اما مشكل ادرار شبانه موجب مي شود تا فرد حدوداً ۵ تا ۶ بار بيدار شود. ادار شبانه داراي علائمي همچون توليد بيش از حد ادرار، تكرار ادرار و نيز نياز فوري به دفع ادرار با حجم كم مي باشد.

ادرار شبانه همچنين مي تواند موجب ايجاد مشكلاتي از قبيل عدم احساس راحتي به هنگانم نشستن بر روي صندلي توالت، احتمال زمين خوردن و آسيب ديدن در افراد سالمند شود.

چگونگي تشخيص ادرار شبانه
پزشك مي توان بعد از معاينه فيزيكي و بررسي علائم، اين بيماري را تشخيص دهد. وي همچنين به منظور تعيين دليل احتمالي بيماري، سوالات خاصي در اين زمينه از شما مي پرسد، حال اين سوالات مي تواند شامل سوالاتي از جمله اينكه چه مدت زمان است كه ادرار شبانه داريد و يا اينكه قبل از خواب چه مقدار مايعات مي نوشيد، همچنين بخشي از سوالات پزشك مي تواند درمورد فعاليت هاي منظم شما پيش از خواب باشد.
در نتيجه پزشك بعد از بررسي هاي لازم و در صورت لزوم، تجويز آزمايش هايي را براي تعيين علت تكرار ادرار خواهد داد و پزشك آزمايشگاه با دقيق شدن در تركيبات شيميايي موجود در ادرار، غلظت ادرار را تعيين كرده و تشخيص خواهد داد كه آيا كليه هاي شما به درستي مواد زائد و آب را دفع مي كنند يا خير.

برخي آزمايش هاي ديگر در اين زمينه عبارتند از اندازه گيري ادرار باقيمانده بعد از خالي شدن است كه شامل سونوگرافي از ناحيه لگني به منظور چك كردن باقيمانده ادرار مي باشد، حال پزشك مي تواند دستور انجام آزمايش هاي بيشتر را دهد.

اگر فرد مشكوك به بيماري خاصي باشد بايد براي تشخيص دقيق بيماري، آزمايشات ديگري همچون قند خون، نيتروژن، اوره خون، كراتينين، اسمولاليتي خون و الكتروليت سرم صورت گيرد ، اين آزمايش ها به طور دقيق نشان مي دهد كه آيا كليه هاي فرد داراي عملكرد خوبي هستند يا خير. ضمن اينكه از طريق آنها غلظت تركيبات شيميايي موجود در خون اندازه گيري شده و نيز تعيين خواهد شد كه آيا تكرار ادرار شبانه ناشي از يك عارضه جانبي كليه، به دليل كم آبي و بيماري ديابت مي باشد يا خير.
روش هاي درمان تكرر ادرار
تكرار ادرار نياز به درمان هاي خانگي دارد كه با استفاده از روش هاي خانگي مي توانيد آن را درمان كنيد.

سركه سيب
سركه سيب به دليل داشتن خواص ضد قارچي و ضد با كتري مي تواند با هر گونه عفونتي كه موجب تكرار ادرار شده است مبارزه كند و همچنين باعث كاهش درد در ارتباط با عفونت هاي دستگاه گوارشي مي شود علاوه بر اين سركه سيب داراي پتاسيم و مواد معدني مفيد است كه به تعادل ph بدن كمك زيادي مي كند. بنابراين يك قاشق غذا خوري سركه سيب را با يك قاشق چاي خوري عسل خام در يك ليوان گرم مخلوط كنيد و دو بار در روز اين مخلوط را ميل كنيد. روش ديگر استفاده از سركه سيب براي درمان تكرار ادرار اين است كه تا ۲ فنجان سركه سيب را به آب حمام خود اضافه كنيد. سپس ۱۵ تا ۲۰ دقيقه در آن بمانيد اين كار را يك‌بار در روز انجام دهيد.

دانه شنبليله
دانه شنبليله براي درمان تكرار ادرار بسيار مناسب است براي اين منظور پودر دانه را با عصاره دانه اسقف و زنجبيل ميكس كنيد يك محلول با آب يا عسل رقيق شده درست كنيد و روزي دو بار از اين محلول استفاده كنيد تا نتيجه مطلوبي را به دست آوريد.
آب جعفري
آب جعفري كمك زيادي به درمان تكرار ادرار مي كند بنابراين افرادي كه از ادرار مكرر رنج مي برند بايد آب بيشتري نيز مصرف كنند تا بتوانند ميزان بيشتري ادرار را خارج كنند و باكتري ها خارج شوند بنابراين آب جعفري كمك زيادي به اين فرايند مي كند.
آب جعفري
آب جعفري كمك زيادي به درمان تكرار ادرار مي كند بنابراين افرادي كه از ادرار مكرر رنج مي برند بايد آب بيشتري نيز مصرف كنند تا بتوانند ميزان بيشتري ادرار را خارج كنند و باكتري ها خارج شوند بنابراين آب جعفري كمك زيادي به اين فرايند مي كند.
ماست
يكي ديگر از روش هاي درمان تكرار ادرار سالم نگه داشتن مثانه با استفاده از ماست مي باشد، با خوردن ماست مي توانيد رشد باكتري خوب را در دستگاه گوارش افزايش دهيد بنابراين ماست باعث بهبود بخشيدن به عفونت هاي دستگاه ادراري و همچنين بهبود هضم غذا مي شود و همچنين تعادل باكتري هاي سالم روده را تقويت مي كند. فقط دقت داشته باشيد كه از ماست طبيعي استفاده كنيد زيرا ماست طعم داده شده حاوي شيريني و عوامل مصنوعي هستند.

كرن بري:
كرن بري داراي خواص مهار كننده باكتريابي مي باتشد و براي درمان مكرر ادرار بسيار مناسب است و همچنين چهار اونس آب خالص كورن بري به جلوگيري از عفونت هاي دستگاه ادراري نيز كمك زيادي مي كند.
پودر دارچين :
دارچين به دليل داشتن خواص ضد التهابي باعث كاهش احساس سوزش و تكرار ادرار مي شود و به سلامت كليه كمك مي كند.

اميدواريم از مطالب گفته شده در مورد علت تكرر ادرار و روش هاي درمان آن بهره باشيد جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد با مجله اينترنتي آرگا همراه شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۹:۳۴ توسط:مريم فرضي زاده موضوع:

اطلاعات دارويي در مورد قرص ژلوفن و معايب استفاده از آن

ژلوفن يك قرص مسكن است كه بسيار از آن استفاده مي شود. استفاده بيش از حد از اين قرص ميتواند عوارض زيادي براي بدن داشته باشد. در ادامه اين مقاله اطلاعات مفيدي در باره ي قرص ژلوفن به شما مي دهيم.Laughing


قرص ژلوفن چه عوارض و معايبي براي بدن دارد

 
درد يك احساس ذهني و بخشي از مكانيسم دفاعي و هشداردهنده بدن است كه با ساير حواس تفاوت اساسي دارد. پزشكان درد را به درجه‌بندي‌هاي تقسيم كرده و براي كنترل و كاهش آن‌ها از‌ داروهاي مختلفي استفاده مي‌كنند. يكي از رايج‌ترين داروها كه بسياري از افراد با احساس درد در هر نقطه از بدن به سراغ آن مي‌روند، ايبوپروفن است. اين قرص از خانواده داروهاي ضد التهاب غير استروئيدي است كه به نام NSAIDها هم ناميده مي‌شوند و از متداول‌ترين داروها براي كنترل درد هستند. ايبوپروفن يكي از مشتقات ساده فنيل پروپيونيك اسيد بوده و شكل نرم و سريع‌الجذب آن يعني قرص ژلوفن به صورت كپسول‌هاي قرمز يا سبز رنگ، در دو دوز ۲۰۰ و ۴۰۰ ميلي‌گرمي موجود است.Cool

گرچه داروهاي ضدالتهابي غير استروئيدي داراي خاصيت ضد تب و مسكن هستند، اما بارزترين ويژگي آن‌ها ضد التهاب بودن است. اين ويژگي باعث مي‌شود كه داروهاي اين خانواده علاوه بر دردهاي معمول، براي بيماران مبتلا به مشكلات التهابي مثل روماتيسم، آرتروز و… هم كارايي داشته باشند. از مهم‌ترين اين داروها مي‌توان به ايبوپروفن، آسپرين، ناپروكسن، مفناميك اسيد و… اشاره كرد كه براي تسكين دردهاي مختلف مثل گرفتگي‌هاي قاعدگي، سردرد، دندان درد و… استفاده مي‌شود. اگر مي‌خواهيد درباره مصرف اين دارو با پزشك مشورت كنيد، از مشاوره آنلاين مشوِرَپ كمك بگيريد.

موارد مصرف قرص ژلوفن

 
داروهاي ضدالتهابي غير استروئيدي از جمله ژلوفن از توليد برخي مواد در بدن كه باعث التهاب مي‌شوند، جلوگيري مي‌كنند. اين ويژگي مي‌تواند به كاهش درد، تب و تورم كمك كند. مصرف اين دارو خوراكي است و براي اثرگذاري كافي بايد يك قرص در هر چهار تا شش ساعت به همراه يك ليوان آب خورده شود. موارد مصرف قرص ژلوفن بسيار متنوع بوده و از آن براي تسكين دردهاي مختلفي، از سردردهاي خفيف و شديد و دردهاي مرتبط با قاعدگي گرفته تا دردهاي جزئي يا بدن دردهاي شديد ناشي از آنفولانزا استفاده مي‌شود.Kiss

براي آشنايي با تفاوت‌هاي آنفولانزا و سرماخوردگي، به وبلاگ مشوِرَپ مراجعه كنيد.

گاهي پزشكان براي كمك به تسكين دردهاي عضلاني و استخواني در بيماران مبتلا به آرتروز، رماتيسم و… از اين دارو كمك مي‌گيرند. همچنين از آن براي كنترل دردها و گرفتگي‌هاي ناشي از سندورم پيش از قاعدگي هم استفاده مي‌شود.

علي‌رغم همه كاربردهاي مهم اين دارو، مصرف همزمان آن با برخي از تركيبات دارويي ديگر تداخل داشته و ممكن است باعث بروز آسيب و يا تشديد علائم در مصرف‌كننده شود. پزشكان معتقدند كه بايد از مصرف اين دارو در حين استفاده از رقيق‌كننده‌هاي خون مثل قرص آسپرين، برخي از تركيبات ضد تشنج و داروهايي مثل ضد افسردگي‌ها، ليتيوم، ديكلوفناك، پيروكسيكام و… خودداري كرد. پس هنگام مشاوره پزشكي درباره مصرف ژلوفن، در مورد ساير داروهاي مصرفي فعلي خود با پزشك صحبت كنيد.Innocent

قرص ژلوفن براي دندان درد


درد دندان يكي از شايع‌ترين دردها است كه بسياري از افراد در طول زندگي آن را تجربه مي‌كنند. اين درد گاهي مي‌تواند بسيار آزاردهنده و مختل‌كننده فعاليت‌هاي روزمره و استراحت شود. درد دندان به شكل‌هاي مختلف و در اثر آسيب دنداني، در حين درمان و پس از ترميم دندان روي مي‌دهد. قرص ژلوفن براي دندان درد يكي از بهترين انتخاب‌ها است كه از سوي پزشكان توصيه مي‌شود.

 

ژلوفن يكي از رايج‌ترين مسكن‌ها براي كاهش درد دندان است

به طور كلي، داروهاي ضدالتهابي غير استروئيدي از بهترين داروها براي درد شديد دندان هستند كه با اثرگذاري بر التهاب و تورم ناشي از مشكلات دنداني، درد را تسكين مي‌دهند. قرص ناپروكسن و ايبوپروفن هم از پركاربردترين گزينه‌هاي پيشنهادي پزشكان براي اين دردها به شمار مي‌روند. به طور كلي اين داروها جزو داروهاي نسبتا ارزان قيمت و در دسترس بوده و در كشور ما بدون نياز به تجويز پزشك، قابل تهيه هستند. البته بيماران مبتلا به مشكلات كليوي، كبدي و برخي از بيماري‌هاي ديگر بايد با احتياط آن را استفاده كنند؛ پس بهتر است پيش از مصرف ژلوفن با پزشك خود مشورت كنيد.

قرص ژلوفن براي سردرد


عوامل مختلفي باعث بروز سردرد در انسان مي‌شوند. سردرد در بسياري از موارد نشانه‌اي از يك بيماري است، مثل آنفولانزا. اما در مواردي هم خود، يك بيماري بوده و نياز به درمان جدي دارد، مثل سردردهاي ميگرني. اگر مي‌خواهيد بدانيد ميگرن چيست به وبلاگ مشوِرَپ مراجعه كنيد.Wink

استفاده از قرص ژلوفن براي سردرد معمولا يكي از نخستين انتخاب‌هاي افراد براي تسكين اين دردها است. البته انتخاب دوز مناسب براي درمان اين دردها به سن افراد، شدت سردرد و نوع آن و وضعيت سلامتي عمومي بيمار بستگي دارد.

به همين دليل توصيه مي‌شود كه بدون مشورت با پزشك از قرص ژلوفن براي سردرد استفاده نكنيد. پزشكان توصيه مي‌كنند كه هر قرص ژلوفن را با يك ليوان آب مصرف كرده و حداقل تا ده دقيقه از دراز كشيدن خودداري كنيد. استفاده از آن براي تسكين سردردهاي مرتبط با دوران بارداري مجاز نيست و حتما در اين خصوص به راهنمايي تخصصي پزشكي نياز خواهيد داشت.

قرص ژلوفن سينوس


قرص ژلوفن سينوس از جمله داروهاي مربوط به سرماخوردگي بزرگسالان و حاوي ۲۰۰ ميلي‌گرم ايبوپروفن به همراه حدود ۳۰ ميلي‌گرم سودوافدرين هيدروكلرايد است. اين يك دارو با خاصيت ضد درد و تب همراه با خواص ضد احتقاني بوده و به همين دليل براي سرماخوردگي بسيار پركاربرد است. ژلوفن سينوس با كاهش التهاب غشاي مخاطي بيني، باعث كاهش تورم و گرفتگي ناشي از آن در مجاري بيني شده و ترشحات سينوسي را افزايش مي‌دهد. در نتيجه تخليه مخاط آسان‌تر و درمان گرفتگي، سريع‌تر انجام مي‌شود.

قرص ژلوفن سينوس، علاوه بر رفع گرفتگي سينوس مي‌تواند بر كاهش سردردهاي سينوسي و رفع تب و آلرژي ناشي از آن هم تاثير مثبتي داشته باشد. مصرف آن در دوره بارداري و به‌ويژه در نيمه دوم اين دوره توصيه نمي‌شود و در صورتي كه پزشك مصرف آن را ضروري بداند، در دوزهاي كم و براي مدت بسيار كوتاه قابل استفاده خواهد بود. بيماران مبتلا به ديابت، مشكلات قلبي، كم خوني، پركاري تيروئيد و مشكلات گوارشي حاد بايد در مصرف آن احتياط كرده و حتما با پزشك خود مشورت كنند.

قرص ژلوفن در بارداري


بارداري يك موقعيت خاص است كه مصرف هر دارويي طي آن ممكن است نتيجه‌اي متفاوت نسبت به بدن يك فرد غير باردار ايجاد كند. اين عوارض فقط محدود به بدن زن و ايجاد تغيير در متابوليسم و… نيست؛ بلكه هر دارو يا فعاليتي مي‌تواند بر جنين هم اثر گذاشته و پس از انتقال به بدن او، عملكرد خود را در آن‌جا نشان دهد. به همين دليل، در هنگام مصرف هر دارويي در دوران بارداري بايد محتاط بود و از توجه و نظارت كافي پزشكي استفاده كرد. داروهاي ضدالتهابي غير استروئيدي از جمله تركيباتي هستند كه زنان باردار بايد در مورد مصرف آن‌ها دقت كنند.



مصرف هر نوع دارو به ويژه ژلوفن در دوره بارداري بايد با مشورت پزشك و در دوز مجاز باشد

پزشكان معتقدند كه استفاده از داروهاي اين خانواده از جمله ژلوفن، در هفته ۲۰ بارداري و بالاتر، مي‌تواند خطر بروز اختلال در عملكرد كليوي جنين را افزايش دهد. البته استفاده از اين داروها قبل از هفته بيستم بارداري هم بايد بر اساس برآورد سود و ضرر آن باشد. بسياري از متخصصان توصيه مي‌كنند كه تا حد امكان از مصرف داروهاي ضدالتهابي غير استروئيدي از جمله قرص ژلوفن در بارداري خودداري كنيد و در صورت ضرورت مصرف، كمترين دوز را براي كوتاه‌ترين مدت به كار ببريد.Money mouth

در صورت نياز به مصرف ژلوفن براي بيش از ۴۸ ساعت، لازم است كه مادر باردار از نظر وضعيت مايع آمنيوتيك بررسي شده و سونوگرافي انجام دهد. علاوه بر اين، به دليل نقش اين دارو در بروز اختلالات باروري، مصرف آن براي زناني كه قصد بارداري دارند هم مناسب نيست. مصرف ژلوفن در دوران شيردهي هم توصيه نمي‌شود؛ چون ممكن است مقادير بسيار كمي از آن از طريق شير مادر به نوزاد منتقل شود. به طور كلي، در مورد تجويز اين دارو در دوران شيردهي، ميزان سود مصرف بايد بيش از ضرر آن باشد و فقط در مواردي تجويز شود كه جايگزين ديگري موجود نباشد. استفاده از قرص ژلوفن در بارداري و شيردهي بايد حتما با تجويز پزشك بوده و بدون مشورت با او به هيچ عنوان نبايد مصرف شود.

عوارض احتمالي قرص ژلوفن


ژلوفن مانند هر داروي ديگري با عوارض جانبي همراه است. اين عوارض به ويژه در افرادي كه به مشكلات خاص مثل بيماري‌هاي كبدي، كليوي يا قلبي دچار هستند، مي‌تواند بسيار جدي و خطرناك باشد. عوارض احتمالي قرص ژلوفن را مي‌توان در چند دسته كلي طبقه‌بندي كرد:

واكنش‌هاي عمومي آلرژيك

اين علائم عمومي و به صورت واكنش‌هاي آلرژيك به ايبوپروفن هستند. از جمله مهم‌ترين نشانه‌هاي آن مي‌توان به تب، اختلال در تنفس، تورم در صورت، گلو يا زبان، اختلال در بينايي و گلو درد اشاره كرد. احساس سبكي در سر، بالا رفتن ضربان قلب، كاهش تمركز و رنگ پريدگي پوست هم از جمله نشانه‌هاي آن است.

واكنش‌هاي پوستي

اين نشانه‌ها به شكل كهير، بثورات پوستي غيرعادي قرمز يا بنفش رنگ، تاول، پوسته پوسته شدن، احساس درد در پوست و قرمزي و سوزش چشم و نواحي اطراف آن است.

واكنش‌هاي جدي و خطرناك

مشاهده علائمي شبيه به حمله قلبي و يا سكته مغزي، از عوارض نادر مصرف ژلوفن هستند كه نياز به مداخله فوري پزشكي دارند. اين نشانه‌ها شامل احساس درد در قفسه سينه، فك يا شانه، اختلال در گفتار، تورم در پاها، تنگي نفس و بي‌حسي يا ضعف در برخي از اندام‌ها به ويژه يك طرف بدن هستند.

بيماران مبتلا به مشكلات كبدي، كليوي و گوارشي در مورد مصرف ژلوفن بايد جوانب احتياط را رعايت كرده و به هيچ عنوان بدون مشورت با پزشك از اين دارو استفاده نكنند. به عنوان مثال، مصرف ژلوفن توسط بيمار مبتلا به زخم معده ممكن است باعث تشديد علائم زخم معده و مشكلات جدي شود. اين دارو ممكن است فشار خون را هم افزايش دهد. بنابراين مصرف آن توسط بيماران مبتلا به فشار خون بالا بايد با احتياط باشد. در صورت بروز زردي پوست، خونريزي آسان، ادرار تيره، خارش شديد پوست، تورم گلو و سرگيجه شديد و… پس از مصرف اين دارو، حتما با پزشك تماس بگيريد.
بروز بثورات پوستي، كهير، خارش و التهاب پوست از جمله عوارض جانبي ژلوفن است

 

حرف آخر

قرص ژلوفن يكي از تركيبات پركاربرد از خانواده داروهاي ضدالتهابي غير استروئيدي با تركيبي مشابه ايبوپروفن است. اين دارو به شكل كپسول نرم در دسترس است و جذب سريع‌تري نسبت به ايبوپروفن دارد. از آن براي كاهش تب و انواع دردها از جمله سردرد، دردهاي استخواني و عضلاني، دندان درد، دردهاي ناشي از قاعدگي و سندروم پيش از قاعدگي و… استفاده مي‌شود. گرچه براي تهيه آن به نسخه پزشك نيازي نيست، اما توصيه مي‌شود كه پيش از مصرف حتما با يك پزشك مشورت كنيد. چون مصرف خودسرانه، خارج از دوز مجاز و طولاني مدت آن مي‌تواند اختلالات گوارشي و مشكلات جدي ايجاد كند. براي مشورت در مورد مصرف قرص ژلوفن مي‌توانيد همين حالا از مشاوران مشوِرَپ كمك بگيريد. شما براي رفع چه مشكلاتي از ژلوفن استفاده مي‌كنيد؟Embarassed


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۴:۰۳ توسط:مريم فرضي زاده موضوع:

توصيه هاي عمومي براي سلامت پوست

براي سلامت پوست چه كارهايي بايد انجام داد ؟ بدون شك اختصاص دادن زمان كافي در طول شبانه روز به مراقبت و سلامتي پوست و استفاده از كرم هاي مناسب مي تواند به حفظ سلامت و شادابي پوست كمك نمايد. با اين حال براي كساني كه وقت و سرمايه كافي براي اين نوع از مراقبت ها ندارند و يا معتقد به استفاده از كرم هاي مخصوص پوستي نمي باشند، توصيه هاي پوستي مفيدي وجود دارند كه مي توانند روند طبيعي پير شدن پوست را كندتر كرده و از مشكلات مختلف پوستي جلوگيري نمايند. در اين مقاله از دانستني هاي پزشكي مجله سيب، به برخي از اين توصيه هاي پوستي اشاره مي كنيم و به شما خواهيم گفت كه براي سلامت پوست چه كنيم ؟

 


 
براي سلامت پوست چه كنيم

 
حال سوال اينجاست كه براي سلامت پوست چه بايد كرد؟ سلامت پوست در پاييز از اهميت بيشتري برخوردار است؛ زيرا خشك شدن پوست با ترك و پوسته پوسته شدن همراه خواهد شد.

شوينده متناسب با نوع پوست خود استفاده كنيد


بر روي پوست هاي چرب يا مستعد آكنه، ژل ساليسيليك يا شستشوي بنزوئيل پراكسيد عملكرد خوبي دارد. براي پوست خشك از پاك كننده گليكوليك مرطوب كننده يا شيري استفاده كنيد. براي پوست هايي با لكه هاي قهوه اي يا ملاسما، از شوينده هاي روشن كننده مانند پاك كننده آلفا هيدروكسي اسيد استفاده كنيد.

از محصولات زياد استفاده نكنيد


روي هم قرار گرفتن چند لايه محصول بر روي پوست به طور همزمان، يك عمل كاملا اشتباه است. اين كار مي‌تواند باعث ايجاد لايه اي ضخيم بر روي پوست شود، كه در نتيجه اين امر مسبب آسيب بيشتر و مسدود شدن منافذ مي‌شود.

صورت خود را هم در روز و هم در شب رطوبت رساني كنيد


بهترين زمان براي رطوبت رساني به پوست، درست بعد از بيرون آمدن از حمام و قبل از خواب است. از استفاده از لوسيون هايي با رايحه هاي قوي اجتناب كنيد و مطمئن شويد كه از مرطوب كننده اي استفاده مي‌كنيد كه براي استفاده روزانه به اندازه كافي ملايم است و هيچ تحريكي ايجاد نمي‌كند.


صورت خود را لمس نكنيد


عدم لمس مداوم صورت بسيار مهم است. اين كار نه تنها باكتري ها را گسترش داده و باعث ايجاد جوش مي‌شود، بلكه مي‌تواند منجر به ايجاد زخم، افزايش چين و چروك و حتي ابتلا به آنفولانزا يا ويروس هاي ديگر شود.

هيدراته كردن پوست يكي از مهم‌ترين نكات لازم براي سلامت پوست در پاييز


تمام متخصصان پوست بر اهميت هيدراتاسيون تأكيد دارند. كمبود آب به معناي درخشندگي كمتر و افتادگي بيشتر پوست است. متخصصان پيشنهاد مي‌كنند كه محصولاتي(پاك كننده، مرطوب كننده و ضد پيري) را انتخاب كنيد كه داراي فرمول هاي آبرسان هستند. همچنين در كنار آن روزانه حدود هشت ليوان آب بنوشيد.

از قرار گرفتن در معرض حرارت مستقيم خودداري كنيد


منظور ما تنها آفتاب نيست! نزديك شدن بيش از حد به بخاري ها و شومينه ها نيز مي‌تواند پوست شما را خراب كند. اين امر باعث التهاب و از بين رفتن كلاژن مي‌شود. بنابراين دفعه بعد كه مشغول كبابي كردن ماهي هاي خود بر روي آتش هستيد، يك قدم به عقب برداريد.

چند بار در هفته لايه برداري كنيد


لايه‌بردارهاي شيميايي حاوي AHA و اسيد ساليسيليك نيز راهي عالي براي پاك‌سازي عميق منافذ پوست هستند. مي‌توانيد از اسكراب‌هاي خانگي نيز استفاده كنيد. براي تهيه اسكراب خانگي، كافي است شكر و عسل را با يكديگر مخلوط كنيد. اگر پوستتان حساس است، مي‌توانيد از بلغور جو دوسر مخلوط با عسل و شير استفاده كنيد.


برس هاي آرايش خود را هميشه تميز كنيد


براي مقابله با عفونت و مسدود شدن منافذ، هفته اي يكبار برس هاي كانسيلر و كرم پودر خود را بشوييد. شست و شوي برس هاي دور چشم ماهي دو مرتبه و شست و شوي برس هاي ديگر به صورت ماهانه توصيه مي‌شود.

نحوه انجام اين كار: يك قطره شامپوي معمولي را در كف دست خود بريزيد. موهاي برس را با آب ولرم خيس كنيد. سپس موها را در كف دست خود ماساژ دهيد تا شامپو در كل برس پخش شود. تا حد امكان از خيس شدن قسمت فلزي قلم مو/يا پايه موهاي برس خودداري كنيد، زيرا چسب موجود در آن قسمت نرم شده و موها جدا مي‌شوند. سپس برس را بشوييد و آب آن را با يك حوله بگيريد. پس از آن برس ها را در مكاني قرار دهيد تا خشك شوند.

از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت كنيد


شايد مهم ترين عامل پير شدن پوست، اشعه ماوراء بنفش (UV) موجود در نور آفتاب باشد. اين اشعه مي تواند باعث تخريب لايه كلاژن پوست، ايجاد چين و چروك، ايجاد لك هاي قهوه اي رنگ پوستي و البته سرطان پوست گردد. براي اين منظور بايد با كرم و لوسيون ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵ و يا بيشتر، نقاطي از پوست مانند صورت، گردن و دست ها را كه معمولا در معرض نور آفتاب هستند، محافظت كرد.

قدرت محافظتي ضد آفتاب ها معمولا پس از سه تا چهار ساعت كاهش مي يابد. پس اگر مثلا صبح زود ضدآفتاب را به كار برده ايد و از منزل خارج شده ايد، اگر در هنگام ظهر در معرض نور آفتاب قرار مي گيريد، بايد ضدآفتاب را دوباره به كار ببريد. توجه داشته باشيد كه قوي ترين زمان تابش نور آفتاب در طول روز بين ساعت ده صبح تا چهار بعدازظهر است. از اين رو تجديد ضدآفتاب در هنگام ظهر اهميت دوچندان پيدا مي كند.

پس در اين مواقع براي سلامت پوست چه كارهايي بايد انجام داد ؟ در اين ساعت ها توصيه مي شود كه از پياده روي به خصوص با لباس آستين كوتاه و شلوارك اجتناب كنيد و در صورت نياز از كلاه و لباسهايي با ميزان پوشش مناسب استفاده نماييد. اشعه ماوراء بنفش همچنين از صفحه مانيتورها نيز منتشر مي شود، به خصوص اگر از استانداردهاي لازم برخوردار نباشند.

پس بهتر است مطمئن شويد كه مانيتور شما كمترين ميزان اشعه را منتشر مي كند و در غير اين صورت از محافظ هاي جداگانه كه در مقابل صفحه قرار داده مي شوند، استفاده نماييد.

 

سيگار نكشيد


سيگار كشيدن باعث پير شدن پوست، از دست رفتن شادابي آن و افزايش چين و چروك مي گردد. سيگار كشيدن باعث تنگ شدن عروق بسيار ريز تغذيه كننده پوست گرديده و باعث كاهش خونرساني به پوست مي گردد. در نتيجه اكسيژن و مواد لازم براي تغذيه و بازسازي پوست كمتر به آن مي رسند.

 از سوي ديگر سيگار كشيدن باعث تخريب پروتئين هاي كلاژن و الاستين پوست مي شود كه مانند يك داربست قوام و خاصيت ارتجاعي پوست را حفظ مي نمايند. تخريب اين لايه از پوست باعث افتادگي و افزايش چين و چروك مي گردد. علاوه بر همه اين موارد، سيگار كشيدن مي تواند خطر ابتلا به سرطان پوست و لبها را نيز افزايش دهد.


با پوست خود با ملايمت رفتار كنيد


براي شستشوي روزانه پوست از آب بسيار داغ استفاده نكنيد. حمام كردن طولاني، استفاده از آب بسيار داغ و استفاده از صابون ها و شوينده هاي بسيار قوي باعث برداشته شدن چربي طبيعي پوست و خشكي پوست مي گردند. از آب گرم و شوينده هاي ملايم براي شستشوي پوست استفاده نماييد.

 اگر پوست شما خشك است، از يك مرطوب كننده مناسب استفاده كنيد. براي صبح و پيش از خروج از خانه از يك مرطوب كننده داراي ضدآفتاب استفاده نماييد. صورت و بدن خود را پس از شستشو و استحمام بيش از حد خشك نكنيد. اجازه دهيد كمي رطوبت روي پوست باقي بماند. حوله براي خشك كردن پوست مناسب تر از دستمال مي باشد.

 افراد مسن اگر نياز به استحمام روزانه دارند، نبايد هر روز بدن خود را ليف بزنند، زيرا چربي پوست آنها بسيار كمتر از زمان جواني است و اين امر باعث خشكي و به خطر افتادن سلامت پوست و گاهي ايجاد حالت اگزما مي گردد؛ در اين مواقع براي سلامت پوست چه بايد كرد ؟ افراد مسن با پوست خشك مي توانند تنها مناطقي را كه عرق مي كنند براي پرهيز از بوي بد با مواد شوينده شستشو بدهند و باقي بدن را تنها با آب بشويند. آقايان براي اصلاح صورت ترجيحا از ژل هاي مخصوص پيش از تراشيدن استفاده كنند و موها را در مسير رويش آنها (و نه در خلاف جهت) بتراشند.

تغذيه سالم را رعايت كنيد


رژيم هاي غني از سبزيجات، ميوه ها و روغن هاي مفيد (مانند روغن زيتون و روغن امگاي موجود در ماهي) داراي ويتامين ها و مواد آنتي اكسيدان هستند كه مي توانند اثر مواد مضر شيميايي موسوم به راديكال هاي آزاد را خنثي كنند و روند طبيعي پير شدن پوست را كندتر نمايند. با رعايت اين رژيم و نوشيدن آب بيشتر مي توانيد پوستي شاداب تر داشته و نيز خطر ابتلا به سرطان پوست را كاهش دهيد.


ويتامين ها بر روي پوست شما تاثير مي‌گذارند


رعايت رژيم غذايي متعادل مهم است، اما راه هاي ديگري نيز براي ويتامين رساني به پوست وجود دارد. استفاده از آنتي اكسيدان هاي موضعي، كه سرم ها و كرم هايي هستند كه حاوي مواد مغذي پوست مي‌باشند(مثلا سرم ويتامين C) نيز مفيد مي‌باشد. بهترين زمان استفاده از آن ها بلافاصله پس از تميز كردن پوست است، تا پوست بتواند آن ها را به خوبي جذب كند.

سبزيجات بخوريد


اگرچه خوردن قهوه بعد از بيدار شدن از خواب دلپذير است، اما انتخاب نوشيدني هاي مناسب مي‌تواند بازي را تغيير دهد. هر روز مقداري كلروفيل بنوشيد تا پوست شما روشن، اكسيژنه و هيدراته بماند. همچنين نوشيدن كلروفيل با تحريك سيستم لنفاوي به رفع پف صورت نيز كمك مي‌كند.

اگر علاقه اي به نوشيدن آن نداريد، مي‌توانيد مكمل هاي كلروفيل را در بسياري از داروخانه ها و فروشگاه هاي مواد غذايي سالم پيدا كنيد. همچنين نوشيدن آبميوه هاي سبز حاوي سبزيجات فراوان نيز به شدت توصيه مي‌شود. اين كار پوست شما را در عرض چند روز متحول كرده و به اكسيژن رساني به پوست كمك مي‌كند.

خواب كافي داشته باشيد، ورزش كنيد و استرس را كنترل نماييد


كم خوابي يكي از عوامل مهم تخريب پوست چه به صورت كوتاه مدت و چه دراز مدت مي باشد. خواب كافي و ورزش، راز شادابي پوست برخي از افراد مسن است. ورزش باعث افزايش خونرساني به پوست، تعريق پوست و خروج مواد مضر از آن و شادابي پوست مي گردد. استرس زياد باعث ايجاد راديكال هاي آزاد، مرگ سلولي و پيري پوست مي گردد. با هر راه ممكن استرس خود را مديريت كرده و باعث سلامت پوست خود شويد، ورزش همچنين مي تواند به كاهش استرس كمك نمايد.


با مواد آرايشي نخوابيد و ورزش نكنيد


پوست در هنگام شب نياز به تنفس دارد و مواد آرايشي جلوي اين امر را مي گيرند. از يك آرايش پاك كن ملايم براي برداشتن آرايش استفاده كنيد و سپس پوست را با آب ولرم بشوييد. آرايش خود را قبل از ورزش كردن نيز پاك كنيد، چون مواد آرايشي جلوي تنفس طبيعي پوست در هنگام ورزش و خروج مواد مضر را از پوست مي گيرند و در افراد مستعد ممكن است سبب بروز جوش و آكنه گردند. هفته اي يك بار در حمام از مواد ساينده پوست موسوم به اسكراب (Scrub) استفاده نماييد.

روال مراقبت از پوست خود را ساده كنيد


امتحان كردن محصولات و مواد آرايشي مختلف جالب است، و گاهي اوقات آن ها به خوبي كار مي‌كنند، اما معمولاً به همان سرعتي كه به قفسه آرايشي راه پيدا مي‌كنند، از آن خارج مي‌شوند. تنها يك پاك كننده و مرطوب كننده متناسب با پوست خود انتخاب كرده و آن را در برنامه روتين خود نگه داريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۶:۳۶ توسط:مريم فرضي زاده موضوع:

مراقبت هاي دوران بارداري

دوران بارداري براي بسياري از زنان با درد ، بي خوابي ، تغييرات هورموني و تغييرات خلقي همراه مي باشد. اما با وجود اين مادرات بيشتر از آن كه نگران خود باشند بيشتر نگران جنين خود هستند.

زنان باردار با آگاهي از شرايط خود و كسب اطلاعات مي توانند دوران بارداري را مديريت كنند تا شرايط خوبي را در طول اين دوره داشته باشند.

 

دوران بارداري :

 
دوران بارداري منحصر به فردترين دوره اي است كه يك زن تجربه مي كند. در اين دوره تغييرات جسماني و رواني زيادي براي زن پيش مي آيد. مادرها نياز به پشتيباني عاطفي و رواني بيشتري خواهند بود.

در اين دوران مادر ارتباط بيشتري با جنين خود دارد به صورتي كه از اواسط بارداري نوزادش را حس كرده و با او صحبت مي كند حتي گاهي ممكن است مادر دچار افسردگي هاي بارداري شود و يا علائمي از قبيل استفراغ ، حالت تهوع و ... را داشته باشد پس اين دوران بسيار مهم است و به مراقبت هاي ويژه اي نيز احتياج دارد.

مراقبت هاي بارداري به ويزيت يا چكاب هاي مخصوص در دوران بارداري گفته مي شود . اين مراقبت ها به سالم نگه داشتن مادر و كودكي كه در شكم داريد كمك مي كند.

 
مراقبت هاي دوران بارداري :


مراقبت هاي قبل و حين بارداري به مراقبت هايي هستند كه شما در طول دوران بارداري آن را دريافت مي كنيد.

در صورتي كه مي دانيد باردار هستيد و يا احتمال باردار بودن را مي دهيد از پزشك برنامه منظمي براي مراقبت هاي بارداري تهيه كنيد تا پزشك معالج شما برنامه هاي منظمي براي چكاب در طول دوره بارداري براي شما برنامه ريزي كند تا به سلامت جنين خود كمك شاياني كنيد.

چرا مراقبت هاي بارداري مهم مي باشند؟

مراقبت هاي بارداري بخش مهمي هستند كه به سالم ماندن جنين شما كمك ميكند و باعث مي شود شما در طول 9 ماه بارداري احساس بهتري داشته باشيد.

در كل در اين دوره پزشك متخصص شما رشد جنين را پيگيري مي كند و آزمايشات معمولي را براي شما تجويز مي كند كه بايد حتما آنها را انجام دهيد.

زيرا هدف از اين آزمايشات يافتن و جلوگيري از مشكلات احتمالي در ارتباط با هم مادر و هم جنين مي باشد تا پزشك بتواند در صورت هرگونه مشكل سريعا اقدامات لازم را انجام دهد.

هدف از مراقبت هاي بارداري :

  • تعيين وضعيت سلامن مادر و جنين
  • تعيين سن حاملگي يا سن تقريبي جنين
  • شروع طرحي براي ادامه مراقبت هاي دوران بارداري

مراقبت هاي اين دوران را از همان روزهاي اول بارداري شروع كنيد:

حتما چند روز بعد از عدم وقوع قاعدگي يك عادت ماهيانه ، خصوصا در خانم هايي كه دچار بيماري هاي مزمن هستند بايد وجود حاملگي را اثبات كرد و مراقبت ها آغاز گردد و براي خانم هاي سالم و بدون مشكل قبلي نبايد از فقدان دومين قاعدگي تجاوز كند.

در ابتدا بايد خانم هايي كه مشكوك به بارداري هستند را نزد پزشك برد تا حاملگي انها مشخص شود و سپس مراقبت هاي دوران بارداري توسط مراكز ارائه مراقبت بارداري انجام شود.

 

علائمي كه در صورت بروز هر يك از آنها بايد سريعا به پزشك مراجعه شود :

  • هرگونه خونريزي رحمي
  • تورم صورت و انگشتان ، تغيير وزن ناگهاني
  • سردرد شديد و مداوم
  • تاري ديد و درد شكم
  • استفراغ مداوم و شديد
  • تب و لرز و دفع ادرار دردناك
  • تغييرات قابل ملاحظه در تعداد يا شدت حركات جنين

بايد ها و نبايد هاي دوران بارداري :
- مراقبت هاي دوران بارداري را به موقع و منظم دريافت كنيد. اين كه چندمين بارداري شماست بسيار حائز اهميت است.

-دكتر در هر ويزيت از سلامت شما و جنين اطمينان حاصل مي كند و اينكه اگر مشكلي داشته باشد عملكرد به موقع شما مي تواند به شما كمك كند.

- مصرف ويتامين ها و مكمل ها در دوران بارداري بسيار اهميت دارد شما حتما ميزان حداقل 400 ميكروگرم فوليك اسيد را روزانه مصرف كنيد زيرا فوليك اسيد مهم ترين مكمل در اوايل دوران بارداري است و بايد مصرف آن از 3 ماه قبل از بارداري تا پايان هفته 12 ادامه يابد.

- قبل از مصرف هر داروي جديدي با پزشك خود مشورت كنيد زيرا مصرف برخي از داروها در دوران بارداري خطرناك هستند و مي توانند عوارضي را روي جنين به وجود آورند.

- از مواجه با اشعه ايكس اجتناب كنيد. اگر شما در محل انجام تست هاي تشخيصي كار مي كنيد بايد به پزشك محل كار خود اطلاع دهيد كه باردار هستيد و مراقبت هاي بيشتري را دريافت كنيد.

- در دوران بارداري واكسن آنفولانزا را بزنيد. زيرا خانم هاي باردار مي توانند به اين بيماري مبتلا شوند و در برخي موارد حتي در بيمارستان بستري شوند.

ويزيت هاي بارداري را هر چند وقت يكبار انجام دهيد؟

  • تعداد ويزيت ها بستگي به مدت بارداري شما و ميزان ريسك حاملگي تان دارد. به طور معمول زمان بندي براي زنان سالم حدود 18 تا 35 به شرح زير مي باشد:
  • در سي و دو هفته اول باردراي هر 4 تا 6 هفته يكبار
  • در هفته هاي سي و دوم تا سيو هفتم بارداري هر 2 تا 3 هفته يكبار
  • از هفته سي و هفتم بارداري تا زايمان هر هفته


غذاهاي مضر در دوران بارداري كه بايد از خوردن آنها اجتناب كنيد :

در دوران بارداري مواظب باشيد تا خودتان و جنينتان را از بيماري هايي كه به واسطه غذا منتقل مي شود محافظت كنيد كه از جمله اين بيماري مي توان به توكسوپلاسموزيس و ليستريا اشاره كرد.

قبل از مصرف حتما ميوه و سبزيجات را با دقت بشوييد. از مصرف ماهي و يا گوشت نيم پز خودداري كنيد. در طبخ غذا بهداشت را رعايت كنيد و از مصرف غذاهاي داراي مواد نگهدارنده خودداري كنيد.

در دوران بارداري از ماهي هايي با درصد جيوه بالا مانند اره ماهي ، شاه ماهي و كوسه ماهي استفاده نكنيد.

مقدار مجاز مصرف جگر به دليل ميزان بالاي ويتامين آ ، حداكثر 2 سيخ در هفته است.

نكات مهم در مراقبت هاي دوران بارداري :

  •  سعي كنيد اضافه وزن مناسبي را در دوران بارداري داشته باشيد.
  •  در اين دوران از مصرف سيگار ، الكل و مواد مخدر اجتناب كنيد زيرا مي تواند خطرات مضر از جمله مرگ جنين را به دنبال داشته باشد.
  •  از حمام آب داغ و سونا در اين دوران اجتناب كنيد.
  •  به كلاس هاي اموزشي مربوط به دوران بارداري برويد.
  • در اين دوران از تركيباتي مانند حشره كش ها ، حلال ها ، سرب و جيوه و رنگ ها دور بمانيد.
  •  اگر در خانه خود گربه خانگي داريد در مورد توكسوپلاسموز با پزشك خود مشورت كنيد. زيرا اگر اين عفونت درمان نشود باعث بروز نقص در فرزندتان مي شود.
  • از قرار گرفتن در معرض دود سيگار بپرهيزيد.
  •  براي جلوگيري از بيمار شدن مرتب دست هاي خود را بشوييد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۸:۵۴ توسط:مريم فرضي زاده موضوع: